Het internet, en diensten zoals MijnKlantportaal, maken het leven en ondernemen een stuk makkelijker. Helaas trekt dit ook mensen aan die minder goede bedoelingen hebben. Om deze reden is de veiligheid en beveiliging van jouw gegevens, en die van jouw klanten, de hoogste prioriteit. Daarom nemen wij de nodige maatregelen bij het ontwikkelen en onderhouden van het MijnKlantportaal platform. Op deze leggen wij je uit wat wij doen om het platform veilig te houden. Heb je na het lezen hiervan nog vragen? Laat het dan vooral weten, wij leggen je graag uit wij doen.

Onze servers staan dichtbij huis

De servers waar onze applicatie op draait staan bijna altijd in Nederland. Als dit niet mogelijk is, staan deze in een van onze (in)directe buren: Duitsland of Ierland. We zorgen er in ieder geval voor dat jouw gegevens en data niet de Europese Unie verlaat. Upload je bestanden? Dan worden deze altijd opgeslagen in Nederland. Elke dag maken wij een back-up van alle gegevens op het platform, ook deze bewaren wij altijd en alleen in Nederland.

TLS & encryptie

Alle communicatie tussen jouw browser en onze servers verloopt via TLS, te herkennen aan https. Dit betekent dat de gegevens je ontvangt en verstuurt versleuteld zijn. Daarnaast zijn er bepaalde gegevens die wij ook versleuteld opslaan in onze database. Denk hierbij aan inloggegevens voor integraties, SMTP-gegevens, ingevulde CMS- formulieren en meer.

Wij zijn niet bang om hulp in te schakelen

Je kunt niet alles weten of tot in de puntjes kunnen verzorgen, dat weten wij ook. Daarom maken wij gebruik van andere bedrijven hun diensten. Dit kan in verschillende gebieden plaatsvinden, zoals serverruimte. Wij maken onder andere gebruik van diensten van Google Cloud, Amazon Web Services en DigitalOcean. Al deze organisaties hebben verschillende certificeringen met betrekking tot gegevensbescherming. Daarnaast zorgen wij ervoor, zoals eerder vermeld, dat data van ons platform alleen binnen de EU wordt opgeslagen en verwerkt. Onze betalingen lopen via Mollie, een van de grootste Europese betaalverwerkers welke gevestigd is in Nederland. Daardoor dienen zijn te voldoen aan de strenge wetten die gelden in ons eigen land.

Auditing en afschermen van gegevens

Onze medewerkers hebben toegang tot bepaalde gegevens van jou en je account. De reden kan verschillen, maar een goed voorbeeld is het verlenen van support. Het is goed om te weten dat gevoelige data nooit getoond wordt, zoals je gegevens om toegang te krijgen tot je integraties. Dit is versleuteld en niet toegankelijk voor ons. Wanneer wij gegevens raadplegen wordt bijgehouden wie en wanneer dit is/heeft gedaan. Zo weten we zeker dat jouw gegevens niet zonder geldige reden geraadpleegd worden.

Tweestapsverificatie

Accounts kunnen worden beveiligd met tweestapsverificatie (2FA) via SMS of authenticator-app. Wij raden iedere gebruiken aan hier gebruik van te maken om zijn/haar account extra te beveiligen. Hierdoor kunnen kwaadwillende je account niet in, mochten zij je wachtwoord ontvreemden.